Ny vecka igen då

Det varma och kvava vädret som varit senaste tiden har i sanning börjat ta ut sin rätt. Det tillsammans med kaffet jag drack ganska sent igår ledde till att jag somnade först ordentligt vid fyra-, femtiden i morse och sedan så vaknade jag igen vid tiotiden ungefär. Känner mig som ett vandrande lik ungefär.

Sitter just nu och ska äta lite lunch och samtidigt passa på att fundera vad jag ska ta mig för idag. Känner mig rätt sugen på att läsa lite. Har hittat en ”ny” bok i högen jag tänkt läsa ett bra tag nu. På svenska eftersom jag tidigare skrivit läst en del på engelska på raken nu och är ganska trött på att ”bara” göra det. Det är i alla fall samma författare som till Stekta gröna tomater och en boken samt filmen är ju trevliga så jag ser fram emot att läsa denna med. Berättar mer om den på söndag om jag läst klart då.

Kommentera

