Nionde veckan i projektet

Det må vara nionde veckan i mitt projekt med att odla, men denna vecka borde kanske kallas vecka ett igen eftersom jag fått börja om mer eller mindre helt och hållet. Det var ju tur jag hade lite frön kvar att så nytt med.

image

Så här i krukorna har jag planterat, ja vad var det nu; solrosor, sockerärtor, smultron under den upp och nervända krukan längst uppe i bild eftersom de gror bäst i mörker, lite nyinförskaffad buskkrasse som bor i den fyrkantiga vita krukan (det var där basilikan bodde innan men den stendog nu i veckan) och lite dill som ni kan se på bilden nedanför.

image

Fast då har jag ju inte nämnt det som finns i krukan längst ner till vänster på den översta bilden ännu. För jag fick faktiskt denna fröpåse med posten nu för några dagar sedan. En god vän hade beställt och skickat dem till mig och även om det kanske inte syns så bra på bilden här nedanför så är det prydnadspumpor. Hur roligt är inte det? Jag hoppas att de jag sått tar sig och jag ska plantera fler när jag köpt mer jord också.

Kommentera

