Tredje veckan i projektet

Ja då var det dags för rapportering av hur projektet framskrider igen. Den här veckan har jag både sått nytt och planterat om och kommit fram till att jag ska hålla mig till robustare saker än just örter… vi får se hur det framskrider.

Jag började med att plantera om sockerärtorna och riva bort ruccolan som torkat ihop och dött helt och hållet. Och istället planterade jag solrosor i den krukan. Tror jag i alla fall. Eller var det kanske dill? Någon glömde visst att märka ut vad hon planterat…

Mitt i bilden växer fortfarande persiljan men jag vet inte om de kommer överleva till nästa vecka. Jag håller alla tummar och tår jag har dock. Längst ner till vänster har vi solrosskott som ska planteras om under kommande vecka och få stöd. Vad som växer under plastpåsarna får vi se med.

Här kan ni se hur några basilikaskott fått egna krukor på samma sätt som sockerärtorna då och ja, det är en strumpa längst ner i bild. Under den gror förhoppningsvis smultron. De var tydligen lite blyga och ville helst gro i mörker.

Och till sist planterade jag mer slingerkrasse och solrosor i de små drivhusen.

Vecka två i projektet
Vecka ett i projektet
Början på projektet

2 thoughts on “Tredje veckan i projektet

Kommentera

