En vecka in i projektet

Under den senaste veckan har det ju faktiskt hänt lite saker i mina krukor. Det hade jag faktiskt inte riktigt räknat med, eftersom fröerna var gamla redan från början. Men det ser tämligen lovande ut. I alla fall hos tre av de sex sorterna jag planterade.

Här ovan kan ni se de allra ivrigaste att komma upp, ruccolan. Den har växt så det knakar redan från dag två.

Sedan började basilikan kika upp, lite mer försynt men ändock.

Sist, men det som känns roligast ändå, är ändå sockerärtorna. Jag har en spaljé som jag köpte för några år sedan som de ska få klänga på senare i sommar på balkongen. De ska bara bli större först och självklart måste det bli varmare ute med. Idag skiner solen, det är ett framsteg efter att det varit grått och ganska tråkigt de senaste dagarna.

Början på projektet

4 thoughts on “En vecka in i projektet

Kommentera

