Lucka 18 – Oväntat i bokhyllan

Hm, oväntat i mina bokhyllor vad kan det vara tro? Förmodligen skulle det kunna vara mängden barn och ungdomsböcker. För det ska man väl inte ha som vuxen i sin bokhylla? Eller?

Men jag tänker så här, varför inte? Böcker man läste som barn och ung av nostalgiska skäl eller barnböcker av i dag för att se vad kidsen läser nu. Sedan kan man alltid dra moster-kortet eller det allra bästa, att jag är blivande bibliotekarie. Mitt eviga trumfkort även om det egentligen räcker med att jag bara älskar att läsa böcker.

2 thoughts on “Lucka 18 – Oväntat i bokhyllan

  1. Åh men det är klart såna böcker också ska finnas i bokhyllan! Jag läste så himla många hästböcker när jag var liten, och jag tycker fortfarande det är jättekul att läsa om dem :’)

Kommentera

