Måndag igen då

Jag funderar lite på vart vädret från igår tog vägen? Det var ju torrt ute! Ok att det är grått och trist, det förväntar man sig av november, men att det regnar hela tiden är deprimerande. Jag känner absolut inte för att gå ut genom dörren när det regnar och jag vill ut.

En sak som jag funderar på, eftersom jag inte brukar ställa alarm på morgonen i vanliga vis, är varför man (läs jag) så gott som alltid vaknar före alarmet ringer? Exempelvis igår rullade jag ur sängen och var på fötter en hel timme innan alarmet var satt för jag var övertygad om att det ringde. Eller lite mer odramatiskt som idag när jag vaknade 20 minuter före, tittade på klockan och tänkte att va fan lika bra att kliva upp då.

Kommentera

