Det börjar bli kyligt

Fick för mig att jag skulle ta en promenad idag. Det kändes inte så mörkt när jag var ute men bilderna blev rätt mörka ändå. Min mobilkamera är visserligen inget att hänga i julgranen men.

DSC_0027

När jag flyttade hit fanns inte den här bänken om jag minns rätt, och se så sliten den blivit av väder och vind.

DSC_0032

DSC_0029

Att gå omkring och sparka i lövhögar är bland det mysigaste jag vet på hösten, förutom att tända rökelse, dricka te och mysa ihop sig med katten och en bok så klart. Vi har lönnträd i närheten av där jag bor. Löven blir enorma och oftast väldigt färggranna med. Fantastiskt.

DSC_0028

Men det börjar bli riktigt kyligt ute nu, och det gäller inte bara årstiden.

Kommentera

