Höst

Det märks verkligen att det är höst ute nu. Det är grått och kyligt, vinden blåser och träden har börjat få andra färger än grönt eller tappat sina blad helt. Det tenderar regna med. Fast mest ser jag nog fram emot när det blir minusgrader och jag kan testa blåsa såpbubblor som fryser.

Idag spenderar jag min tid med näsan i böckerna. Jag var på biblioteket och hämtade en ny idag och jag har en hel hög bredvid sängen som väntar att bli lästa. Eller egentligen är det flera högar, en eller två för skolan och så den med skönlitteratur då som jag läser för mitt eget höga nöjes skull.

Vad läser ni just nu?

Kommentera

