Hur mitt nördintresse en gång vaknade

Jag började läsa ”vuxenböcker” redan som tioåring. När jag gick på högstadiet började jag läsa fantasy och slukade allt i min väg. I ungefär samma veva började Sailor Moon och Pokemon visas på kanal 5 på helgerna om jag inte minns helt fel. Det kan ha varit precis när jag började på gymnasiet med. Hursomhelst så gick jag upp tidigt på helgerna för att kunna titta på det och när mina föräldrar frågade varför jag tittade på tecknat hävdade jag alltid bestämt att nehej då det var inte tecknat, det var anime! Inte alls samma sak. Fast det är det ju egentligen.

Men nu antal x år senare har jag på något sätt återvänt till rötterna och läst Sailor Moon. Det känns fint <3.

Kommentera

