Inspirationskällor

Foto taget av Morrica

 

Jag spelar rollspel, vilket för mig är ett sätt att hålla min hjärna aktiv och i form och jag får en möjlighet att få utlopp för min kreativitet. Jag och min flickvän spelar oftast tillsammans på friformsvis, i text och det ger oss friheten att spela över sms, i tal eller via facebook. Det vill säga både i skrift och tal och överallt och närsomhelst.

Vi spelar dessutom många olika scenarios. Allt ifrån drakar i Seattle till fotomodeller i Paris. Just nu håller vi dock oss till något som bäst kan beskrivas som en miljö i Downton Abbey-anda och det är dit jag vill komma. Det finns saker överallt att inspireras av, historiska händelser, saker som händer i dagsläget runt om i världen, saker man är nyfiken på och vill veta mer om. För det som kommer på köpet är i alla fall en ytlig informationssökning om saker som är aktuella i settingen. I just Downton Abbey-settingen handlar det mycket om, vem var den styrande i england just då? Hur klädde sig en dam eller dandy? Hur såg situationen ut rörande flickors utbildning? Vilka författare och artister var aktuella just då?

Givetvis blir saker inte historiskt korrekta många av gångerna, men oplanerad kunskap kommer på köpet och det är mycket trevligt tycker jag och intressant.

Summary
Me talking about roleplaying and where you can find inspiration.

Kommentera

