Här skulle det vara en post om böcker jag läst på sista tiden

Men det har inte riktigt blivit så. Ni förstår, min lampa vid sängen har slutat fungerat. Det är väl inget större problem tänker ni, fast jo, just nu är det. Det har inte varit tillfälle att skaffa en ny naturvänligare variant vilket har lett till att jag inte ligger och läser om kvällarna eftersom det är mer eller mindre kolsvart i min lägenhet. Jo, för skrivbordslampan har lagt av med. Jamen taklampan då? Har aldrig haft någon i rummet och jag har visserligen ett fint stjärndraperi i fönstret, men det ger inte nog med ljus att läsa. Jag skulle visserligen kunna lägga mig i badkaret och läsa, men vem har lust att bli ett skrynkligt russin?

Men när jag införskaffat en ny glödlampa då ni, då, ska jag läsa tills jag storknar igen. Har en vecka på mig nu att läsa Röda rummet och tredje Harry Potter-boken ligger snällt och väntar med. Ack, jag behöver min fix av böcker. Jag får väl sniffa på dem så länge…

Summary

Me babbling about my lack of reading at the moment, all because of the lack of light bulbs. Ack!

Kommentera

