God midnatt på er

Har precis suttit och ordnat med bloggen. Nytt utseende och stuvat om innehållet en smula. Ny  beskrivning om vad bloggen handlar om, uppdaterat sidan med lästa böcker och så där. Ska strax gå och lägga mig, även om jag inte planerar sova på minst en timme eller två. Sommarterminen började i måndags och bredvid mig på skrivbordet ligger ett mindre berg av böcker (och detta är inte alla, väntar på flertalet jag köpt och fler ska lånas) och väntar på att läsas. Det blir lätt så när man väljer att läsa litteraturkurser. Min inre bokmal jublar förtjust.

Försökte läsa i badet innan, men det satte en av mina Bertor stopp för (mina Bertor är mina husspindlar som bor i badrummet, hm egentligen är de darrspindlar, hursomhelst). Så jag planerar som sagt läsa i sängen istället. Där är det bara min katt Ronja som kan sätta käppar i hjulet på grund utav att hon försöker antingen lägga sig mellan mitt ansikte och boken eller så ligger hon och dregglar på den eller på mig för den delen och spinner toklyckligt (älskade lilla skruttkatt <3).

Innan idag så läste jag ut Rebecca av Daphne du Maurier. Såg den på Malmö Opera tidigare i år med. Fantastisk historia. Jag återkommer förmodligen om den senare. Men nu är det dags att gå till sängs.

God natt kära värld.

Kommentera

