Hur jag läser

När man är student och dessutom studerar kurser som är väldigt litteraturbaserade, så krävs det någon form av planering för hur man ska hinna läsa allt man vill läsa. För annars blir det lätt att man läser kurslitteraturen och inget mer under större delen av året, och det är i alla fall inget som jag vill. Jag tycker om att läsa och har och håller därför på att utveckla ett system så att jag ska kunna läsa allt jag vill på en tämligen daglig basis.

Jag delar upp läsningen i tre olika delar.  Läsning av kurslitteratur, skönlitteratur för studier samt mestadels skönlitteratur för mitt eget nöjes skull. Den sista behöver jag inte analysera överhuvudtaget om jag nu inte känner att jag har lust med det. Det är rätt skönt faktiskt måste jag erkänna. Att bara läsa och ta del av berättelsen kravlöst.

One thought on “Hur jag läser

  1. Hej,

    vilken fin blogg du har!

    Jag tycker du är duktig som kämpar på med studier, själv känner jag mig som en zombie efter att ha pluggat i 2 år, nästan non-stop… Och ingen bra studieteknik har jag lärt mig heller, för hälften har jag nog glömt 😦

    Du, däremot verkar ha fått in snitsen på det, kämpa på!

    Ha en fin vår! Kram / Vanja

Kommentera

